Hae tästä blogista

lauantai 27. heinäkuuta 2013

Paras tarjous ei välttämättä ole paras

Jäseneksi houkuttelemiseen on viime aikoina yleistynyt tapa tarjota korkeaa maksua mainosten klikkaamisesta. Tähän kannattaa suhtautua suurella varauksella. Jotta ptc-sivu kykenee toimimaan ja maksamaan käyttäjilleen mainosten katselusta on sivun talouden oltava kunnossa. Käyttäjille maksettava summa on suoraan riippuvainen mainostuloista jotka sivu saa. Ne taas kilpailu pitää aika tarkkaan samoissa raameissa. Muunteluvaraa ei siis ole paljon. Käytäntö onkin osoittanut, että ptc-sivun kannattavuuden raja liikkuu noin 0,02 sentissä. Sen verran on siis varaa maksaa normaalille käyttäjälle.

Jos uusi sivu tarjoaa tästä huomattavasti suurempia summia, esimerkiksi 0,08 senttiä tai jopa kokonaisen sentin, kannattaa heti epäillä huijausta. Mitään ei tietysti menetä vaikka käykin klikkailemassa, mutta rahaa tällaiselle sivulle ei kannata sijoittaa.

Rehellisyyden nimessä on tietysti todettava, että sivun omistaja on saattanut keksiä jonkin uuden tavan ansaita ja ehkä kykeneekin maksamaan tuon 0,08 senttiä. Sen selville saamiseen auttaa vanha konsti: odota puoli vuotta ja katso onko sivu sen jälkeen vielä pystyssä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti